ivealbanner

هت تریک رانندگان هلندی در قطر فرشتاپن قاطعانه قهرمان شد


آفتاب نیوز :

مکس فرشتاپن سومین قهرمانی متوالی خود در فرمول 1 جهان را به دست آورد. او پس از اسکار پیاستری در گرندپری قطر دوم شد و قهرمانی خود را تضمین کرد.

به گزارش اسکای، این مرد هلندی یازدهمین راننده ای شد که حداقل سه قهرمانی جهان را به دست آورده و پنجمین راننده ای شد که هت تریک متوالی می کند. در این فصل، ورشتاپن یکی از تاثیرگذارترین و مسلط ترین فصل های تاریخ فرمول 1 را به پایان رساند و تنها در چند مسابقه تا پایان، توانست قهرمانی خود را تایید کند.

در گرندپری قطر، پیاستری مک لارن از جورج راسل مرسدس سبقت گرفت و اولین پیروزی خود در فرمول 1 را به دست آورد. این راننده استرالیایی جدید به زودی می تواند ورشتاپن را برای قهرمانی به چالش بکشد و مطمئناً آینده درخشانی خواهد داشت.

در نهایت مکس فرشتاپن پس از اسکار پیاستره دوم شد و در قطر قهرمان جهان شد. آیرتون سنا، نیکی لاودا، جکی استوارت، لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر رانندگانی هستند که حداقل سه عنوان قهرمانی فرمول 1 را به دست آورده اند و حالا مکس ورشتاپن به جمع بزرگان پیوسته است.

ورشتاپن پس از تایید قهرمانی خود در فرمول 1 در این فصل گفت: احساس بسیار خوبی دارم. سال باورنکردنی برای من بوده است و در بسیاری از مسابقات به برتری رسیده ام و به کار تیمم افتخار می کنم. این قهرمانی بسیار جالب بود که جا دارد از همه مربیان و تیم ما تشکر کنم.

مکس فریستاپن می‌گوید هرگز فکر نمی‌کرده سه قهرمانی جهانی فرمول 1 را به دست بیاورد و اعتراف می‌کند که نمی‌داند آیا می‌تواند این شاهکار را در سال‌های آینده تکرار کند یا خیر.

این راننده در بخشی دیگر از صحبت های خود پس از هت تریک گفت: کسب سه بار قهرمانی جهان باور نکردنی است اما ما به تلاش خود ادامه می دهیم و تمام تلاش خود را می کنیم. امروز مسابقه بسیار هیجان انگیزی داشتیم و در حال حاضر بسیار خوشحالم، اما نمی دانم چند قهرمانی دیگر می توانم کسب کنم.

نتیجه نهایی جایزه بزرگ قطر: 10 نفر برتر

1) اسکار پیاستری، مک لارن (8 امتیاز) 2) مکس فرستاپن، ردبول (7 امتیاز) 3) لاندو نوریس، مک لارن (6 امتیاز) 4) جورج راسل، مرسدس (5 امتیاز) 5) لوئیس همیلتون، مرسدس (4) امتیاز) 6) کارلوس ساینز، فراری (3 امتیاز) 7) الکس آلبون، ویلیامز (2 امتیاز) 8) فرناندو آلونسو، استون مارتین (1 امتیاز) 9) پیر گاسلی، آلپاین 10) والتری بوتاس، آلفارومئو

یک شروع بد باعث شد ورشتاپن به رتبه ششم سقوط کند و سپس شاهد برتری راننده هلندی بودیم و او موفق شد رقبای خود را شکست دهد و مقام دوم را کسب کند.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما